La Buena Vida es una instalación presentada en instituciones culturales y museos. La instalación presenta 12 monitores empotrados en 4 estructuras de madera que hacen referencia de manera abstracta al Priene, el teatro y espacio público del Agora ateniense, donde los ciudadanos se reunían, debatían y participaban en la toma de decisiones legislativas y judicíales. La posición de los monitores de video sobre las estructuras les permite actúar metafóricamente como sujetos hablantes -- ciudadanos-- en el espacio, dirigiendo sus comentarios un amplio público. Una serie de fotografías colgadas simetricamente en las paredes forman una especie de espacio finito. Cientos de imágenes capturadas de los video y distribuídas en en diferentes categorías que incluyen graffiti político, procesiones religiosas, y monumentos públicos, demarcan una activa relación entre iconografías ideológicas religiosas y culturales.
[+] amplíe imagen / see larger imageLa instalación ha sido expuesta en 5 instituciones hasta la fecha. Su versión más completa se inauguró en el Institute of Contemporary Art en Filadelfia (Enero 17- Marzo 30, 2008) y fué presentada en Convergence Center, parte de la exhibición Democracy in America organizada por Creative Time, Nueva York (Septiembre 22-26, 2008). Exposiciones anteriores se presentaron en The Lower Manhattan Cultural Council, Swing Space Program en Nueva York (Agosto 8-9, 2007), Estudio Abierto en El Palacio de Correos en Buenos Aires, Argentina (Noviembre 2006), y en rum46 en Aarhus, Dinamarca (Octubre 27-29, 2006).
La descripción parafrasea el texto de Stamatina Gregory Hablando El Lenguage de La Democracia: La Buena Vida de Carlos Motta.
The Good Life's installation component is presented at art institutions and museums. Viewers encounter a multi-channel video installation, where 12 monitors are mounted on a four-part, two-tiered wooden structure that is an abstracted formal reference to the Priene, the theater and the general space of the Athenian agora, in which citizens were entitled to meet, debate, and participate in legislative and judicial decisions. The position of the monitors on the structure allows them to metaphorically function as speaking subjects—citizens—in the space, addressing their comments to a wider forum.
[+] amplíe imagen / see larger imageA series of photographs arranged asymmetrically on the walls create a kind of enclosure to the environment. Hundreds of stills from the videos, arranged in different categories, including political graffiti, religious processions, and public monuments, demarcate an active relationship between, religious, cultural and ideological iconographies.
The installation has been exhibited in 5 venues to date. Its most complete iteration premiered at the Institute of Contemporary Art in Philadelphia (January 17- March 30, 2008) and will be presented at Convergence Center, Democracy in America, organized by Creative Time, New York (September 22-26, 2008). Previous exhibitions were held at The Lower Manhattan Cultural Council, Swing Space Program in New York (August 8-9, 2007), Estudio Abierto at El Palacio de Correos in Buenos Aires, Argentina (November 2006), and at rum46 in Aarhus, Denmark (October 27-29, 2006).
Above installation description paraphrased from Stamatina Gregory's text Speaking Democracy: Carlos Motta's The Good Life.